Książka nie opowiada o specjaliście od komedii – ona pozwala z nim przebywać. Zrozumieć jego prywatne bolączki, a także uczestniczyć w scenkach, które rozbawiały kolegów do łez. Albo rozbawiały jego samego.
Hanna Faryna-Paszkiewicz
Polska historyk sztuki.
Absolwentka UW. Mocno związana z Warszawą. Kierowniczka Pracowni Bibliograficznej Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk (PAN). Autorka licznych publikacji z zakresu historii architektury i historii sztuki. Wykłada na warszawskiej ASP. Jej artykuły ukazują się w miesięczniku "Architektura Murator". Wybrane publikacje książkowe: "Władysław Podkowiński" (Arkady, 1987),"Geometria wyobraźni. Szkice o architekturze dwudziestolecia międzywojennego" (Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, 2003),"Saska Kępa w listach, opisach, wspomnieniach" (Wydawnictwo Kowalska/Stiasny, 2004),"Opium życia. Niezwykła historia Marii Morskiej, muzy skamandrytów" (Wydawnictwo "Jeden Świat", 2008),"Warszawskie gorseciki zanikające" (z Zuzanną Frubą, Wydawnictwo Nisza, 2013).
Książki autora
Wnikliwa biografka, autorka bestsellerowego Kobusza, odkrywa, że Mieczysław Czechowicz był kimś innym, niż nam się zdaje. Jakie tragiczne wydarzenia z młodości spowodowały, że nawet na scenie bał się, gdy ktoś celował do niego z pistoletu? Czy pomimo powszechnego uznania, jakie budził, zmarł w poczuciu niespełnienia?
Natychmiast wywoływał śmiech. Przecież Pan Janeczek z Kabaretu Olgi Lipińskiej, przecież Majster, który uczy Jasia, przecież rólki arcydzieła w filmach Stanisława Barei… A jednak prywatnie był śmiertelnie poważny. Skąd się brała jego oryginalność? Czy potrafił uciec przed popularnością? Czy miał inne pasje niż aktorstwo? Biografię dopełniają wspomnienia krewnych oraz bliskich mu artystów.